smink & hudvård

fick ett önskemål om att jag skulle skriva om smink och hudvård.
så nu tänkte jag göra det. för ett tag ca 1,5 år sedan så hade jag rätt mycke
acne, och porer iaf vad jag skälv tyckte. testade massa olika saker och krämer fram och tillbaka
men tyckte inte att något funka så där jätte bra. tyckte det där med finnar osv va jätte jobbigt, och visst de
är de också. inte så skoj och gå runt med finnar, även om det inte är världens sak.
men iaf så för ca ett halv år sen så köpte mamma lite produkter från Mary Kay. en tvål, återfuktande kräm,
en kräm till vissa punkter och en annan som ska hjälpa mot porer. måste säga att de funkade verkligen jätte bra
och kosta ca 900 kr för de sakerna, så om du har "problem" och vill bli av med de irriterande finnarna och
den fula hyn så tycker jag verkligen att de är något att iaf testa på. är själv riktigt nöjd med det!

sen smink, har man lätt för att få problem med huden så är det bättre tycker jag att man kanske köper
lite dyrare smink, och inte det där billiga sminket från ex, H&M;s egna typ. visst är det billigt och man kan säkert få
det att se snyggt ut med de sminket också, men det håller inte alls lika bra och är absolut inte bra för hyn.
så köp hellre det lite dyrare som också är drygare. sen har jag en riktigt bra mascara från loreal som jag kan
tippsa om, double exstension beauty tubes, den kladdar inte av sig och faller inte av och lägger sig som en
grå mörk tråkig skugga under ögonen, utan det "glider" av då man tvättar sig med varmt vatten.

   


Kommentarer
Postat av: lisa

har de problemet nu, så kanske får ta och testa dom sakerna då. 900 lite dyrt kanske men hoppas det är värt de :) kram

2009-04-30 @ 10:49:00
Postat av: Anonym

vad använder du själv för smink nu för tiden?

2009-05-04 @ 20:10:58
Postat av: F

beror på vilket smink, men min foundation är från lancome, solpudret från maxfaktor, mascara från loreal ( den som jag skrev om), favvis ögonskuggan är från isadora och det är även rougen med :)

2009-05-04 @ 21:21:48
URL: http://fridoliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0