Mitt 2009

Började året med ganska mycke bus. Men först starta jag tillsammans med Carro 2009 i sälen. Sedan under vintern blev det två turer upp till dalarna en med Carro och en med Amanda. Båda blev både lyckade och misslyckade.. Vintern rulla på i sin vanliga fart, och vid vårens början blev jag tokigt kär. Tokigt på flera sätt, blev kär i min bästa kompis,som jag tidigare nästan bestämt att jag inte kunde bli tillsammans med, men de kom som en bomb och de va precis som att den nästan i hela fem år bara tickat och tickat men tillslut explodera den, och jag blev ofattbart kär... En helt obeskrivlig känsla! Så våren rulla på med handbollscup och  ett grymt roligt arbete i skolan, ( att skapa en egen pjäs) vilket tog väldigt mycket tid och fick också grundskolan att närma sig sitt slut. En jobbig men samtidigt rolig avslutning för våran tid på Stavreskolan. Tråkig för att jag nu va tvungen att lämna mina absolut bästa barndomskompisar och nuvarande bästa kompisar, men samtidigt roligt då man insåg att man tagit ett kliv vidare i livet.

Sommaren rulla på och jag hann med det ena och det andra, blev båten med tjejerna, båten med Martin & med familjen. Det blev en tur till grebbestad med mina andra tjejer, handbollscup i Åhus, en massa kärlek, mys och mycket mycket mer. Lovet fick ett slut och gymnasiet börja. Va skit nervöst men då första skoldagen va gjord kunde man äntligen pusta ut och allt kändes genast mycket lättare. Träffa många nya kompisar, men rätt fort insåg jag att Filippa va den tjejen jag ville ha i min klass. Vilket gjorde mig skit glad och jag vet redan nu och mycket skoj och hur mycket hyss vi kommer hinna med att hitta på under dessa gymnasieår.
 Hösten rulla lite halvsegt samtidigt som den gick i stormfart. Har haft både med och motgångar men har med det också lärt mig att man ska försöka leva för dagen och inte för mycket för framtiden. Man ska ha drömmar och mål men först en dag i taget.

Men höstens höjdpunkt var nog trippen till Kungshamn. Sedan mitten av november har jag inte hunnit blinka. Det har vart full rulle framåt. Med julshopping, sista serie matcherna, de sista skolarbetena, mm. Men när julen väl va framme så fick jag en jätte mysig jul tillsammans med familj och min underbara Martin. Och nu ska vi bara se till att den sista dagen på året blir en 100 poängare. Så tack för mitt år 2009 som faktiskt blev ett av de snabbaste åren jag vart med om. Men mycket av det tror jag beror på stora förändringar och att jag äntligen funnit mitt livs bästa kärlek. Och som jag också tror på mer än någonting annat.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0